Voilà, c'était dans le fil de restauration.
Ca commence là:
http://www.maseratitude.com/viewtopic.p ... 6&start=36
Pour avoir raté ça, ton gage sera de relire les 56 pages
En cadeau, l'adresse d'une entreprise en UK spécialisée dans la réfection des jantes magnésium avec laquelle j'ai été en contact fin 2017 (difficile de trouver une entreprise spécialisée en réfection de magnésium):
http://www.realitymotorworks.co.uk/Whee ... ilding.htm
Eux me proposaient un service à 115 GBP par roue qui me semblait très pro et à un prix qui était très raisonnable (ça peut monter jusqu'à 600 GBP par roue pour une finition tip-top).
Pour ce prix-là tu as:
"We would first try blasting the existing paint and dirt from your wheels at 80psi using glass bead. If that doesn’t remove it we will chemically strip it in a hydrofluoric acid based paint stripper for 15 minutes then rinse thoroughly.
Then they will be oven dried at 180 degrees c for 6 hours. Then we will dry blast using glass bead. Then we use a dye penetrant which we rinse off using water. Then we view under UV light to expose any cracks or porosity. Then back to the oven for another 6 hours of drying. Then di-chromating. Then masking and powder coating.
If you want 2k painting I will have to go to somebody else after the di-chromating process.
The cost for all the treatment and powder coated finish is £115.00 per wheel. We would not be able to fill any imperfections and the finish is obviously dependant on that.
I recently did a set of 1970’s Ferrari mag alloys and the brief was to powder coat first then wet paint the fronts and backs to achieve a perfect finish. The cost for this is the £115.00 per wheel plus the wet painters work which was £2500.00 for 4. Obviously again, the time spent on the wet painting is dependant on their condition.
Obviously this doesn’t include any carriage costs which you will have to arrange.
We have been treating magnesium wheels for 25 years next year and are one of the few places where you can get the di-chromating done."
Leur concurrent, moins sympa et plus cher (il n'y a que 2 entreprises spécialisées dans ce domaine en UK):
http://www.tpcs-magnesium-refurbs.co.uk/
Entretemps, il y a eu le Brexit, avec les pbs d'envoi et de retour et les taxes au passage...
Tu peux essayer de trouver en France, cherche du côté des ateliers de réparation pour l'aéroanautique.
J'avais trouvé technofinish.fr
Mais cher! Et apparemment le site web ne répond plus (faillite?
)
"Restauration jante auto magnésium.
décapage, polissage, mordançage , peinture spécifique gris métal + vernis : 450 à 600 € H.T/unit
le seul traitement adapté à ce type de jante, les bulles ou bosses apparaissant sous la peinture sont typiques d’une corrosion du magnésium par piqûres nécessitant un traitement en profondeur de la surface"